Subject: Palume arvamust RKIK õiguse üle piirata konkurentsi
From: <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Dec 2024 08:39:07 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palun vaadake lisatud kirja Konkurentsiametile ja sellele laekunud vastust 
allpool. Nende väitel on tegemist teie valdkonda kuuluva teemaga.

Leiame, et vaatamata ameti viidatud ettevõttete õigusega juhtida riigiameti 
tähelepanu ebamõistlikele tingimustele pakkumisel osalemisel, on teada fakt 
ja seda on kinnitanud ka Eesti kohtud, et riigihanke tingimuste puhul on 
tegemist sisuliselt tüüptingimustega ja ettevõtjal puuduvad sisulised 
õigused läbirääkida ja neid tingimusi mõjutada.

Kuigi Konkurentsiamet taandab ennast riigiasutuse üle järelevalvest vaba 
turumajandusliku konkurentsi põhimõtete järgimisel, on meie arvates tegu 
siiski seaduse mõtte ja demokraatlikus riigis kehtiva võrdse kohtlemise 
printsiibi rikkumisega.

Veelgi enam, see on kahjulik ka riigi majandusele. Piirates õigust müüa 
tooteid ja kaupu, vähendab see riigikassasse laekuvat käibemaksu ja samuti 
ka täiendavaid tööjõumakse. Tänasel keerulisel majanduslikul ajal ei saa see 
olla kuidagi kooskõlas riigi rahanduspoliitikaga. Oluline on märkida, et 
suurem osa meie klientuurist on Ühendkuningriikide kodanikud, kellele maksab 
palka nende kodumaa. Ehk siis oma olemuselt on tegu teenuse ekspordiga – 
raha teenimisega välisriigist.

Palun teil anda hinnang, kas sellised kontsessioonilepingu tingimused on 
võimalikus vastuolus Eesti rahanduspoliitikaga ja kui leiate, et on, siis 
palun kohustada Riigi Kaitseinvesteeringute Keskusel need vastavaks muuta.

Parimat / Best regards,

Rene Toomse
Juhatuse liige / Member of the board
Messhall OÜ
 <tel:+372%205361%205314> +372 5361 5314

 <http://www.rogerresto.ee/> www.rogerresto.ee

 <http://www.facebook.com/RogerRestoSport> www.facebook.com/RogerRestoSport

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: teisipäev, 17. detsember 2024 13:11
To: Messhall OÜ <[email-masked]>
Subject: Väljaminev kiri

Registreerimise kuupäev: 17.12.2024
Registreerimise number: 5-4/2024-159-2

Tere

Pöördusite Konkurentsiameti poole 13.11.2024 selgitustaotlusega, milles 
soovisite arvamust Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus riigihanke tingimuste 
konkurentsi piirava mõju kohta. Vabaname, et suurenud töökoormuse tõttu on 
vastus viibinud.

Vastuseks teie e-kirjale selgitame, et Konkurentsiamet teostab riiklikku 
järelevalvet seaduses sätestatud alustel ja ulatuses. Konkurentsiseaduse 
(KonkS) § 54 kohaselt teostab Konkurentsiamet järelevalvet 
konkurentsiseaduse täitmise üle osas, mis reguleerib ettevõtjate vahelisi 
keelatud kokkuleppeid ja kooskõlastatud tegevust (KonkS § 4), turgu 
valitseva ettevõtja tegevust (KonkS § 16) ning ettevõtjate koondumiste 
kontrollimist (KonkS § 19).

Arvestades, et Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus ei ole ettevõtja, ei ole 
tegemist eelnimetatud konkurentsiseaduse normide reguleerimisalasse jääva 
tegevusega, mille osas meetmete võtmine kuuluks Konkurentsiameti pädevusse.

 Riigihanke tingimused kehtestatakse vastavalt hankija vajadustele ning 
pakkuja pakkumuse tegemisel nõustub nende tingimustega. Juhul kui 
müügipunktidele kohalduvad erinevad tingimused, siis ei saa seda pidada 
ebavõrdseks kohtlemiseks. Riigihangete etapis peavad esmajärjekorras 
ettevõtjad ehk pakkujad konkurentsi tagamiseks riigihangetel juhtima hankija 
tähelepanu võimalikele piiravatele tingimustele. Teine võimalus on piiravate 
hanketingimuste vaidlustamine. Kolmas võimalus on pöörduda 
Rahandusministeeriumi poole, kes teostab järelevalvet hankijate tegevuse üle 
riigihangete seaduse täitmisel.

Lepingu täitmise etapis on tegemist lepingulise küsimusega, kus pakkuja on 
andnud nõustumuse riighanke tingimustele. Juhul kui on küsimusi lepingu 
täitmise tingimuste või muutmise kohta, soovitame pöörduda Riigi 
Kaitseinvesteeringute Keskuse poole.

Lugupidamisega

Konkurentsiamet
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
667 2400

E-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud teavet. Kui 
te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga ning 
kustutage e-kiri arvutist.